środa, 31 października 2012

FashionPhilosophy part II

Niektórym Fashionweek kojarzy się ze słit fociami na ścianie sponsorskiej czy lansowaniem się w showroomie z pieskami, kotkami czy prosiaczkami (?!?!?). Obiecuję, że tutaj nic takiego nie znajdziecie. Dziś fotorelacja z wybranych pokazów z trzeciego dnia FashionPhilosphy Fashionweek Poland. Tego dnia trochę szumu zrobiło się wokół pokazu Maldoror, w związku z pogłoskami, jakoby miała w nim wziąć udział Katarzyna W. Ponieważ gromadzenie publiczności za pomocą taniej sensacji nas nie interesuje, dlatego bojkotowaliśmy ten pokaz.

Natomiast bardzo spodobała nam się kolekcja Agaty Wojtkiewicz, bogata w proste formy, odrobinę asymetrii, trochę gnieceń i stonowane barwy.

We really liked the collection Agata Wojtkiewicz, rich in simple forms, a bit of asymmetry and subdued colors.








Poniższe zdjęcia przedstawiają kolekcję wiosna/lato 2013 Michała Szulca. Odróżniał ją sportowy i casualowy styl, a stonowane barwy ożywiały różówe i turkusowe akcenty.

The following pictures show the spring / summer 2013 Michal Szulc. Her distinguished sports and casualowy style and subdued colors pink and turquoise animated accents.












piątek, 26 października 2012

Some of Fashion Week Poland



24. 10. 2012 rozpoczęło się w Łodzi największe świeto mody, czyli Fashion Philosopy Fashion Week Poland. To już 7 edycja, a organizatorzy z sezonu na sezon starają się zapewnić jak największą ilość atrakcji i doznań wszystkim fanom mody. Fashion Week Poland to nie tylko pokazy mody, czy lansowanie znanych marek, ale także szansa na zabłyśnięcie młodych adapet sztuki projektowania podczas OFF Out of Schedule, wystawy fotografii, możliwość odkrycia ubraniowych i biżuteryjnych perełek w Concept Store oraz liczne imprezy towarzyszące, na których można się bawić do białego rana.
Ale przede wszystkim chodzi o zapoznanie z najnowszymi kolekcjami, trendami i inspiracje na kolejne sezony. Na Designer Avenue 26.10 zaprezentowali się m.in Grzegorz Kasperski, Piotr Drzał, Solar, Anna Poniewierska, Orsay i Łukasz Jemioł. 



Grzegorz Kasperski
Piotr Drzał

Solar

Solar


Zdjęcie z finału rewelacyjnego pokazu z uśmiechem i przymrużeniem oka.






Tego psiaka kojarzą wszyscy bywalcy FW


poniedziałek, 22 października 2012

Piątkowe otwarcia


OFF Piotrkowska to unikalny projekt skupiający przedstawicieli przemysłów kreatywnych. W jednym miejscu zostały skupione klubokawiarnie (Spaleni Słońcem), kluby muzyczne (DOM, Riff Raff), puby (Ganimedes, Football Pub) i restauracje (Lili, Tari Bari Bistro). Pod jednym adresem sąsiadują ze sobą concept store projektantów mody i designerów (+concept, mebloteka YELLOW). Fani street wearu mogą odwiedzić showroom Pogo, kupić ubrania z metką Rush lub zrobić sprawunki w kultowym już Pan tu nie stał. Paulina Połoz, młoda projektantka mody otworzyła concept store z własną marką Neogotik, a Agata Wojtkiewicz zaprasza do swojego atelier w ramach +concept. Swoje podwoje otworzył również Neovintage – sklep czerpiący z popularności modowego zjawiska vintage. Postindustrialne wnętrza dawnej fabryki Franciszka Ramischa przyciągnęły także designerów (KUOOArchitects), twórców ceramiki i biżuterii (Indygo), architektów (Tamizo Architects Group, NOW Biuro Architektoniczne) oraz wydawnictwa (Recto verso, Ładne Halo). Swoje miejsce w fabryce Ramischa znalazło Centrum Edukacji Artystycznej Ferment, dzielące salę prób z zespołem Psychocukier. Na jednym z dziedzińców stanęła bezpłatna minirampa skateboardowa oraz jedyny w Polsce kryty bowl dla deskorolkowców. 

W piątek 19 października o godzinie 19:00 odbyło się oficjalne otwarcie Showroomu Centrala- nowego miejsca w strefie OFF Piotrkowska. Centrala powstała z inicjatywy i połączenia sił dwóch kreatywnych dziewczyn: Doroty Kempko, projektantki biżuterii, właścicielki marki Animalkingdom. oraz Pauliny Połoz- projektantki mody, organizatorki modowej imprezy Ubierz Alles, właścicielki marki Neogotik, której pracownia stacjonuje od początku działalności Off Piotrkowska.




Kolejna atrakcją piątkowego wieczoru było rozpoczęcie Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła / Light Move Festival. Wybrane budynki znajdujące się w ścisłym centrum miasta były podświetlane różnokolorowymi światłami, a na niektórych prezentowane były projekcje wielkoformatowe raz mapping 3D, a ich efekty wzmacniała dobrze dobrana muzyka. Dzięki temu projektowi w Łodzi zrobiło się bardzo kolorowo, a ulica Piotrkowska znów tętniła życiem.







środa, 17 października 2012

Let's fall in Fall

Kto powiedział, że jesień nie może być przyjemną porą roku, kto powiedział, że jesienią nie może być pogodnie i słonecznie. Niby dlaczego dusza radować ma się tylko wiosną. Dlaczego mówi się "zakochaj się na wiosnę", niby dlaczego nie można zakochać się jesienią. Może właśnie miłość byłaby świetnym sposobem na jesienną chandrę? ;)

Who said that the fall couldn't be a pleasant time of the year, who said that the fall couldn't be warm and sunny. And why is the soul rejoice only in the spring. Why we say "fall in love in the spring," why not fall in love with autumn. Maybe that love would be a great way to autumn blues? ;)

Sweatre Orsay
Golf Mango
Jeans Orsay
Shoes Refresh
Bag David Jones
Watch Calvin Klein





A już wkrótce newsy kulturalno-modowe prosto z Łodzi ;)

niedziela, 14 października 2012

ABC Konsumenta, czyli trochę o reklamacjach

Dziś trochę praktycznych rad, jak radzić sobie w konsumenckich realiach i korzystać ze swoich praw:

1. ZWROT PRODUKTU. Mamy dziesięć dni na to, by oddać rzecz czy urządzenie, które kupiliśmy na odległość (książkę z katalogu wysyłkowego, odtwarzacz MP3 w sklepie internetowym). To jedyny przypadek, gdy możemy się rozmyślić bez wyraźnego powodu. Mamy do tego prawo, jeśli kupujemy coś poza siedzibą sprzedawcy czy producenta. Ale pamiętajmy, jeśli chcemy oddać zamówiony towar, poinformujmy o tym listem poleconym. Niektóre sklepy też dają nam taki przywilej, są to najczęściej duże sieciówki, warto o to zapytać przy kasie (a najlepiej, gdy dostaniemy to na piśmie).


2. SKŁADANIE REKLAMACJI. Reklamację należy złożyć u sprzedawcy – to on zawsze odpowiada za towar, który wydał konsumentowi i nie może odsyłać klienta z reklamacją, np. do producenta. 
Towar jest niezgodny z umową, gdy nie nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany, oraz właściwości towaru nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju, np. w butach do gry w piłkę nożną urywają się korki. To pojęcie niezgodności, mimo że bardziej skomplikowane niż „wada”, jest naprawdę lepsze. Towar może być bez wad, ale kupiliśmy go pod wpływem zapewnień sprzedawcy lub producenta (np. umieszczonych na opakowaniu), a okazało się, że zostaliśmy wprowadzeni w błąd, bo nie ma on cech, o które pytaliśmy i na których nam zależało. Niezależnie od tego czy właściwości towaru były przez nas ze sprzedawcą uzgodnione, czy nie, towar będzie niezgodny z umową również wtedy, gdy nie odpowiada oczekiwaniom opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela. Szczególne znaczenie mają zapewnienia wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także termin, w jakim te właściwości towar ma zachować. Często zapewnienia reklamowe producenta znaleźć można jedynie w  ulotkach, nalepkach na towarze. Warto je zachować, szczególnie gdy produkt ma większą wartość. W razie reklamacji będziemy mogli się powołać na konkretne obietnice.

Przez dwa lata od zakupu towaru mamy prawo go reklamować. Dlatego warto przechowywać paragon. To będzie nasz dowód, kiedy i gdzie kupiliśmy dany towar.

Reklamować można każdy towar, który jest niezgodny z umową, także przecenione produkty. Obniżenie ceny towaru z powodu promocji lub wyprzedaży nie wyklucza możliwości reklamowania go. Został kupiony jako pełnowartościowy, bez wad, tyle że okazyjnie, bo taniej. Inaczej będzie, gdy powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiedzieliśmy w chwili zakupu. W takim przypadku nie można zgłaszać do sprzedawcy tej wady, o której nas poinformował. Jednak towar może mieć jeszcze inne wady i takie możemy reklamować.

Reklamacja może być złożona w każdej formie: pisemnie (tutaj przydatne wzory pism), ustnie, telefonicznie, nawet e:mailem, jeżeli sprzedawca daje taką możliwość. Jednak ze względów dowodowych najlepsza jest reklamacja pisemna lub zgłoszenie ustne, gdy sprzedawca pisemnie potwierdzi przyjęcie takiego zgłoszenia. W każdym razie posiadanie dokumentu będzie najlepszym potwierdzeniem faktu daty złożenia reklamacji, a przede wszystkim naszych roszczeń. Pamiętajmy jednak o zabraniu ze sobą kopii reklamacji.

Sprzedający ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni (kalendarzowych, a nie roboczych), liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji i zgodę na nasze roszczenia. Warto pamiętać, aby w dokumencie reklamacyjnym zaznaczyć jak chcemy otrzymać odpowiedź, gdyż nigdzie nie jest określone, w jaki sposób sprzedawca ma jej udzielić.

Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji: 

• sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;

• naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim czasie;

• naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

3. REKLAMACJE NA PKP. Rok akademicki się rozpoczął, studenci kursują, a pociągi niezmienne opoźnione. W przypadku opóźnienienia większego niż 60 minut, należy podejść do konduktora, który ma obowiązek, opisać na jakiej trasie, kiedy i jakie było opóżnienie i podbić swoją pieczątką. Później robicie na wszelki wypadek kserokopię, oryginał i pismo (wzory dostępne w sieci) wysyłacie do danej placówki Intercity / Interregio / Przewozy Regionalne. ( Z własnego doświadczenia - PKP Intercity od razu uznaje reklamacje, Przewozy Regionalne   w drugim piśmie należy postraszyć przedstawieniem przed sądem strat, które poniosło się w wyniku ich opóźnienia).

A tak z praktyki to sprzedawcy czy producenci do pierwszej reklamacji odnoszą się negatywnie i stwierdzają, że jest ona bez podstawna. Wtedy należy udać się do Rzecznika Praw Konsumenta (bezpłatne konsultacje w Urzędach Miasta) lub do Inspekcji Handlowej, taka osoba pomoże sklecić poważniejsze pismo, powoła się na odpowiednie paragrafy i druga reklamacja najczęściej jest już uznawana. Ja obecnie walczę z firmą O'neill, ponieważ kurtka, którą kupiłam przemikła na szwach i zafarbowała - w takiej sytuacji przydatna jest opinia rzeczoznawcy (koszt od 30 do 100zł, jednak gdy okaże się, że towar jest  wadliwy koszty ekspertyzy musi zwrócić sprzedaca/ producent).

Sprzedawcy i usługodawcy często bazują na naszej nieznajomości prawa, czy poczuciu, że i tak z nimi nie wygramy :/ Uważam, że należy walczyć o swoje, napisnie i wysłanie to nic w porównaniu, że będziemy mieli  pełnowartościowy towar czy zwrot pieniędzy za opóźniny pociąg.

Pamiętajcie przepis, który nas chroni to: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)

UDANYCH ZAKUPÓW ;)



poniedziałek, 8 października 2012

Sunny time

Ostatnie słoneczne chwile prawdziwej złotej polskiej jesieni trzeba rozsądnie spożytkować, najlepiej na świeżym powietrzu. W sobotę wybraliśmy się na spacer na Wawel. A także z wizytą do smoka wawelskiego.

Last autumn sunny moments you spend wisely, preferably outdoors. On Saturday we went for a walk to Wawel Castle. And also  visited the Wawel Dragon.


Coat Orsay
Blouse Mohito
Pants Orsay
Jewellery CLICK





Rings and tings


Później ruszyliśmy na Szaleństwo Zakupów - nowe zdobycze już wkrótce w nowych stylizacjach ;)
Later we went for some shopping - new developments coming soon in the new stylizations;)