niedziela, 3 listopada 2013

FashionPhilosophy Fashion Week Poland IX edycja

9 edycję Polskiego Tygodnia Mody rozpoczęłam od Gali Dyplomowej Katedry Ubioru Akademii Sztuk Pięknych. W tym sezonie szczęśliwie zaliczyłam o wiele więcej pokazów niż poprzednio, dodatkowo w bardzo miłym towarzystwie ;) O samej imprezie wypowiadać się nie będę, ani walczyć z etykietami typu "targowisko próżności", bo jak wiadomo każdy idzie tam z innych pobudek - jedni żeby się zainspirować, inni podejrzeć konkurencję, jedni żeby zobaczyć nowe trendy, inni żeby ich zobaczono najlepiej w pierwszym rzędzie. Kwestia priorytetów, na szczęście to wolny kraj, niech każdy robi to co chce.
Poniżej klika słów i trochę zdjęć z pokazów, które najbardziej przypadły mi do gustu. 

PtASZEK
         


"SONOMA" to kolekcja jakby dla surferów - składała się głównie z legginsów, szortów i kurtek. Ubrania te uszyte były głównie z niezniszczalnych materiałów , takich jak na przykład nylonowa i poliestrowa pianka. W kolekcji na sezon wiosna-lato 2014 znalazła się jedna sylwetka kobieca, a dokładnie czarna dziergana sukienka z limonkowo-czarnym topem, prezentowana przez Dagmarę, która wśród dobrze zbudowanych facetów robiła niezłe wrażenie ;)

Natasha Pavluchenko

        


Natasha Pavluchenko to znana w Europie projektantka. Zaprezentowała "Sense S/S 2014 ready to wear" - komercyjną linię basic do kolekcji Haute Couture zaprezentowanej w lipcu w Rzymie. Ta kolekcja sukienki romantyczne i jednocześnie trochę drapieżne, łączące różne faktury i skórę z innymi tkaninami.

Łukasz Jemioł Basic


       

        


Kolekcja inspirowana 4 bohaterami kreskówek Warner Bros. - Batmanem, Supermanem, Strusiem Pędziwiatrem i Królikiem Bugsem. Kolekcja bardzo mi się spodobała, wiele niby prostych krojów, ale właśnie takich, które chciałabym znaleźć w swojej garderobie. Nie ukrywam, że szczególnie do gustu przypadła mi koszulka z królikiem Bugsem [ach ta słabość do królików i innych zajęcy ;) ], więc co sił następnego dnia pognałam do Concept Storu, celem jej nabycia i jakież było moje rozczarowanie :/ Jeszcze fakt, że koszulka z limitowanej serii prosto z pokazu od projektanta kosztuje bagatela 350 zł, powiedzmy, że jestem w stanie zrozumieć, ale jakość koszulki mnie przeraziła - była to tak cieniutka dzianina, że wręcz rozchodziła się w palcach, a co się z nią stanie po 2-3 praniach nie chcę sobie wyobrażać. Więc z koszulki pozostały mi tylko zdjęcia. 

Jarosław Ewert

                    

    

Kolekcja "Twilight" zapowiadana była jako "łamiąca stereotypy elegancja. Nonszalancja ubrana w ramy futurystycznego formalizmu". - Nie mam pojęcia skąd autorzy biorą takie opisy?!?! Zdecydowanie to przerost formy nad treścią, ale kolekcja streetwear'owa ciekawa, oparta na tak modnych geometrycznych formach, głównie w czerni i bieli, do tego duża srebrna biżuteria. Najbardziej wpadał w oko płaszcz z ostatniego zdjęcia.


Natalia Jaroszewska

           


   


Na ten pokaz wyczekiwałam z niecierpliwością. Uwielbiam projekty Natalii Jaroszewskiej za subtelność, zwiewność i za tzw. 200% kobiecości. Kolekcja "Summer of Love" nawiązuje do legendarnego Lata Miłości z 1967 roku, kiedy to z impetem budził się ruch hippisowski i festiwale muzyczne. Szczerze mówiąc po przeczytaniu tego opisu zaczęłam się bać, że zobaczymy ubogie, wręcz ascetyczne formy, potargane modelki i ziemiste kolory... Na szczęście NIE! Kolekcja składała się sukienek, sukni i spódnic, bardzo uroczych i kobiecych. Zgodnie z najnowszymi trendami projektantka bawiła się materiałami i łączyła skóry, koronki czy gipiury.

MMC

  


Na pokazy duetu Ilona Majer i Rafał Michalak, wszyscy oczekują z wielkim podekscytowaniem, ponieważ zostaliśmy przyzwyczajeni, że to zawsze wielkie show. Tym razem nad wybiegiem zbudowano konstrukcję, na której zasiadł zespół BE.MY. Jeśli chodzi o kolekcję, to zdecydowanie różni się od tych poprzednich. Czy Wam się podoba oceńcie sami, jak dla mnie plus za choć trochę żywych kolorów, których jak na edycję wiosna/lato 2014 jak dla mnie było bardzo mało. 

9 komentarzy:

  1. świetne ubrania, szczególnie podobaja mi się kolekcja Natalii Jaroszewskiej ;)
    http://kosme-teria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedzieć czemu moją uwagę przycięgnęły głównie zdjęcia z pokazu PtASZEK, jeśli mam być szczera zdjęcie nr 2 :P

    Use Your Tongue :P

    OdpowiedzUsuń
  3. a mnie sie tam podoba, pokazy fajna sprawa ;) o ile ktos rozumie mode ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Love the white dress near the top with all the layers.

    OdpowiedzUsuń
  5. wow love the collection! its so interesting :D

    katslovefashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bela colecção...Espectacular....
    Cumprimentos

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolekcja Łukasza Jemioła najbardziej mi się podoba :)
    Pozdrawiam Serdecznie
    http://zocha-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Fabulous collections ! White dress is wonderful :)

    OdpowiedzUsuń