Przejdź do głównej zawartości

Get back for good.... Goals setting


Nie ma co ukrywać, że ten blog modowy się mocno zdeaktualizował, a przede wszystkim przestał być moją pasją i zdecydowanie nie jest już na liście moich priorytetów.
Dlatego najwyższa pora na transformację! Za namową kilku osób, a zwłaszcza najlepszego pana Trenera ;) od dziś będą tu się pojawiać posty z zakresu psychologii sportu, sportu, diety i szeroko rozumianego zdrowego stylu życia, czyli tego czym się zajmuję zawodowo i prywatnie od kilku lat.

Dlatego ten pierwszy z nowej serii post będzie o tym jak dobrze zacząć, albo wrócić na dobre, czyli o celach i ich osiąganiu.

1. Przede wszystkim jeśli chcesz odnieść sukces to cel musi być "twój". Ślepe podążanie za modą lub działanie pod presją (ktoś narzuca cel), działa tylko na krótką metę. Prędzej czy później zaczniesz się migać, bo po prostu ten cel nie będzie dla ciebie atrakcyjny.

2. Spokojnie zastanów się co chcesz osiągnąć. Sprecyzuj bardzo dokładnie - co? gdzie? kiedy? ile? Skąd będziesz wiedział, że osiągnąłeś swój cel? Jak będziesz mierzył postępy?

3. Często wyznaczamy sobie duży cel, później warto podzielić go na mniejsze podcele / etapy i opracować krok po kroku drogę do tego celu.

4. Zastanów się co i kto może ci pomóc w osiągnięciu upragnionego celu, a z jakimi przeciwnościami będziesz musiał się zmierzyć.

5. Nie porywaj się z motyką na słońce - jeśli nigdy nie biegałeś nie zakładaj, że w czerwcu przebiegniesz maraton; nie upieraj się, że w miesiąc stracisz 15 kg (może i się uda, ale kosztem zdrowia). Opracuj cel racjonalnie biorąc za punkt wyjścia swoją aktualną sprawność, przyzwyczajenia, harmonogram pracy itd.

6. Wykształcenie nowego nawyku (np.regularna aktywność fizyczna) trwa od 21 do 70 dni. W tym czasie warto korzystać z różnych "przypominaczy" i motywatorów.

7. Pamiętaj cel musi być konkretny, mierzalny, osiągalny, realny i osadzony w czasie.

Zachęcam do polubienia fanpage https://www.facebook.com/Perfection.and.harmony/


Tam codziennie znajdziecie porcję wskazówek i motywatorów.

Życzę realizację wszystkich celów, a na wszystkie pytania i ewentualne wątpliwości odpowiem w komentarzach.









Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Świat mentorów oszalał, wizualizacja nie działa ;)

Ostatnio wokół wizualizacji zrobiło się głośno. Jej wielcy propagatorzy - czyli grupy mentorów, coachów i motywatorów, którzy za Brianem Tracy i autorami Sekretu podawali wizualizację za najskuteczniejszy sposób na odniesienie życiowego sukcesu, nagle zaczęli się wycofywać z jej stosowania, mówiąc, że to jednak nie działa. Czy wizualizacja nagle przestała działać? Nie. Po prostu przez tyle lat była stosowana w nieprawidłowy sposób. W sporcie wizualizacja jest wykorzystywana z powodzeniem od wielu lat. Niestety świat "motywatorów" poszedł na łatwiznę i stąd brak zadowalających rezultatów. Prawdziwa wizualizacja używana przez sportowców przynosi wymierne efekty i jest to udokumentowane naukowo. Dowody na skuteczność wizualizacji Pierwszy z brzegu eksperyment australijskiego psychologa Alana Richardsona. Podczas zgrupowania podzielił swoich studentów, Richardson wybrał 3 grupy. Przeprowadził testy celności rzutów do kosza, aby poznać stan wyjściowy.

Confrontage

Tytuł tego postu, a także zdjęcia powstały pod wpływem inspirującej wizyty w Muzem Sztuki Współczesnje w Krakowie i wystawie prac Jiri Kolar. Obszerniejsza relacja z tej i innych ekspozycji MOCAKu już niebawem. The title of this post, as well as photos were taken under the influence of an inspiring visit to the Museum of Contemporary Art in Crakow and Jiri Kolar's exhibition. Extensive post about this and other exposures in MOCAK soon. Jacket Mohito Blouse Mango Jeans Orsay Shoes DeeZee Bag H&M Glasses Exte

Do it in Cracow!

Uważam, że dobrze jest znać swoje miasto i jego historię, jednak nie ograniczać się do sztampowych "Must see". Wybór przewodników po Krakowie jest ogromny, jednak mnie urzekł ten zatytułowany "Zrób to w Krakowie" wydawnictwa  Agora. Autorzy - Magdalena Kursa, Wojciech Pelowski i Rafał Romanowski nie ominęli ważnych punktów, ale jednocześnie pokazali miejsca, które sami odwiedzają, w których robią zakupy, przesiadują, bawią się, jedzą, gdzie zabierają swoich przyjaciół, ukazują energetyczne miasto a nie tylko historyczny patos. Adam Golec (szef działu foto krakowskiego GW) podpowiada, gdzie można zrobić ciekawe zdjęcia, Michał Rusinek opowiada o literackim Krakowie, Adam Chrząstowski o smakach miasta. Mamy nadzieję, że Czytelnicy książki choć przez chwilę poczują się częścią miasta, jego mieszkańcami, krakowianami. Już nagłówki wskazują na charakter tego przewodnika np. "Daj czadu w starym kinie", "Poszukaj herbu z gołym facetem" czy &quo